Pitanja obrazovanja i nauke, koja se visoko pozicioniraju u demokratskim državama nisu bila u fokusu naših partija i koalicija, konstatovali su iz Centra za građansko obrazovanje (CGO) nakon analize izbornih programa koalicija i partija koje su učestvovale na nedavno održanim parlamentarnim izborima.
– Obrazovanje je dobilo marginalan prostor u izbornim programima svih političkih partija i koalicija, osim u programu koalicije „Za budućnost Crne Gore” u kojem uopšte ne postoji. Takođe, u većini programa ovo pitanje se nalazilo na poslednjem mjestu, uz dosta opštih odrednica. Za doskorašnju opoziciju karakteristično je bilo naglašavanje potrebnih reformi, dok partije ranije vladajuće strukture akcentuju nastavak sprovođenja započetih reformi. Zajedničko im je izbjegavanje navođenja konkretnih mjera u pravcu unapređenja obrazovnog sistema. Ovo ukazuje da partije nisu prišle analitički ni identifikaciji problema niti se posvetili razvoju adekvatnog odgovora u ovoj oblasti – kazala je asistent na projektima CGO
Milena Vujović.
Očigledno se, kako kaže, išlo i ka onim porukama koje su najprijemčivije većini birača, pa su tako mnogi obećavali izgradnju vrtića, a niko se nije sjetio, na primjer, loših rezultata PISA testiranja crnogorskih učenika kao važnog indikatora kvaliteta obrazovnog sistema i kako to rješavati.
Takođe, CGO je analizirao zastupljenost nauke u programima izbornih lista i utvrđeno je da se nauka samo sedam puta pominje u svim tim programima.
M.V.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.