Istraživanje Unije srednjoškolaca pokazalao je da samo 27,6 odsto ispitanih učenika tog nivoa obrazovanja bilo zadovoljno onlajn nastavom u prvom polugodištu, njih 36,8 odsto djelimično, dok su ostali, 35,6 odsto, bili nezadovoljni. Iz Unije ističu da je među ispitanim maturantima svega 10 odsto kazalo da je predloženi način održavanja maturskog ili stručnog ispita u redu, dok je za 58,5 odsto njih nezadovoljavajući. Unija srednjoškolaca Crne Gore u periodu od 1. do 5. februara realizovala je onlajn istraživanje o stavovima srednjoškolaca o nastavi u 2020/21. godini. U istraživanju je učestvovao 3.941 srednjoškolac, što predstavlja gotovo 15 odsto ukupnog broja u Crnoj Gori.
– Da je potrebno izvršiti promjene maturskog/stručnog ispita smatra 88,3 odsto ispitanika. Najviše se zalažu za redukovanje gradiva, njih 70,2 odsto. Ne tako veliki broj maturanata već je počeo sa pripremama za ispit, i to 38,1 odsto, dok se ostali nadaju promjenama i vjeruju da će uspjeti da se kvalitetno pripreme – navodi se u saopštenju.
Objašnjavaju da je nastava u prvom polugodištu organizovana onlajn.
– Tek je 27,6 odsto ispitanih srednjoškolaca bilo zadovoljno ovim modelom, njih 36,8 odsto je bilo djelimično zadovoljno dok su ostali (35,6 odsto) bili nezadovoljni. Najviše im je, kako su naveli, proces učenja otežavalo preobimno gradivo ali i nedostatak komunikacije sa profesorom „uživo”.
– Nešto više od polovine (51,1 odsto) ispitanih učenika je izjavilo da im je trebala pomoć pri usvajanju znanja u prvom polugodištu. Ovo predstavlja pomak u odnosu na prošlogodišnju anketu, kada je pomoć trebalo preko 60 odsto ispitanika. Pomoć su im, kako navode, najviše pružali prijatelji (41,2 odsto), dok su nekima pomagali i članovi porodice, te konsultacije sa profesorom. Jedan broj srednjoškolaca je pribjegavao privatnim časovima, tako je oko sedam odsto ispitika navelo da je radi lakšeg savladavanja gradiva pohađalo iste – kazali su iz Unije.
Kako je svaka škola dobila autonomiju u donošenju odluka o modelu rada u odnosu na epidemiološku situaciju u opštini kao i u skladu sa svojim kadrovskim i prostornim kapacitetima, ovo polugodište 55,8 odsto učenika ide redovno u školu. Njih 41,1 odsto nastavu prati kombinovano, dok ostali (3,1 odsto) nastavu prate od kuće.
– Novim modelom nastave zadovoljno je 57,2 odsto srednjoškolaca/ki, dok 42,8 odsto nisu zadovoljni. Dodjeljivanje autonomije školama podržava 70,7 odsto učenika/ca, dok je 29,3 odsto nezadovoljno ovom odlukom – pokazalo je istraživanje.
Iz Unije navode da su nakon prve sedmice onlajn nastave škole birale jedan od dva ponuđena modela u skladu sa svojim kadrovskim i prostornim kapacitetima.
Podsjećaju da će maturanti će polagati sva tri predmeta eksterno, u zavisnosti od nivoa koji izaberu, bez redukovanja gradiva.
D.B.
U školu ide polovina učenikaIz Unije navode da, kako je svaka škola dobila autonomiju u donošenju odluka o modelu rada u odnosu na epidemiološku situaciju u opštini kao i u skladu sa svojim kadrovskim i prostornim kapacitetima, ovo polugodište 55,8 odsto učenika ide redovno u školu. Njih 41.1 odsto nastavu prati kombinovano, dok ostali (3,1 odsto) nastavu prate od kuće.
– Novim modelom nastave zadovoljno je 57,2 odsto srednjoškolaca/ki, dok 42,8 odsto nisu zadovoljni. Dodjeljivanje autonomije školama podržava 70,7 odsto učenika/ca, dok je 29,3 odsto nezadovoljno ovom odlukom – pokazalo je istraživanje.
Tokom januara ove godine kreiran je plan za način održavanja nastave u drugom polugodištu, ali i plan načina održavanja maturskih i stručnih ispita.