Zanimanje asistenta u nastavi treba zakonski regulisati, kao dodatnu podršku za djecu sa posebnim obrazovnim potrebama, ocijenilo je NVU Staze. Udruženje je predstavilo rezultate projekta „Razvoj modela angažovanja asistenta učeniku u nastavi” u PR centru, u okviru kojeg je, u saradnji sa Ministarstvom prosvjete, sprovelo istraživanje u cilju razvoja asistencije u nastavi. Predstavnica Ministarstva provsjete Tamara Milić kazala je da su u istraživanju učestvovale 133 škole i vrtići u Crnoj Gori.
– Istraživanje je pokazalo da je pravno i normativno potrebno regulisati asistenciju u nastavi u okviru Zakona o vaspitanju djece sa posebnim obrazovnim potrebama, pravilnika o načinu, uslovima i postupku usmjeravanja djece sa posebnim obrazovnim potrebama i pravilnika o normativima i standardima za sticanje sredstava iz javnih prihoda za ustanove koje realizuju javno važeće obrazovne programe, rekla je Milićeva.
U nacionalnom okviru Izvršna direktorica Udruženja Staze Anka Đurišić kazala je da je cilj projekta bio da obezbijedi dodatnu podršku za djecu sa smetnjama u razvoju, standardizacijom i normiranjem asistencije u nastavi.
Kako je dodala, do 2009. godine asistente u nastavi finansirale su nevladine organizacije (NVO), posredstvom donatora, nakon kojih tu ulogu preuzima Zavod za zapošljavanje preko programa javnih radova.
„Dan” je ranije objavio da su asistenti nezadovoljni kašnjenjem zarada i nepotpisivanjem ugovora o radu. Ukoliko im se status ne popravi, najavili su protest za 30. mart.
D.B.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.