Muzička akademija Univerziteta Crne Gore organizator je drugog Međunarodnog simpozijuma iz oblasti muzičke pedagogije - SIMPED 2021, koji se održava onlajn i okuplja 45 učesnika, eminentnih stručnjaka iz ove oblasti.
Ove godine simpozijum traje dva dana, pod pokroviteljstvom Rektorata UCG, a tema je „Muzička pedagogija - izazov, inspiracija, kreacija”.
Dr
Vedrana Marković, predsjedavajuća Simpozijuma, saopštila je da je SIMPED trebalo da bude održan u maju prošle godine, te da je to onemogućila pandemija virusa korona. To nije umanjilo radost što se SIMPED održava, pa makar i onlajn. Marković je rekla da pandemijsko vrijeme pred muzičke pedagoge postavlja nove izazove, naročito metodike rada i motivacije učenika. Podsjetila je i da je cetinjska MA prošle godine obilježila 40 godina postojanja, i prepustila riječ prof.
Bojanu Martinoviću, dekanu, koji je i ozvaničio početak rada Simpozijuma.
On je rekao da je cetinjska MA jedna od ključnih institucija kreiranja obrazovne politike, ali i sveukupne emancipacije našeg društva. Martinović dodaje da to dokazuje i činjenica da je MA još prije nekoliko godina pokrenula platformu za osnaživanje muzičke pedagogije i nauke. Rezultat toga su brojne aktivnosti u zemlji i inostranstvu, kao i ovaj SIMPED.
– Izuzetno je važno što smo održali kontinuitet i crnogorskoj muzičkoj zajednici omogućili jedan ovakav simpozijum, koji se na najkompetentniji i najobuhvatniji mogući način bavi oblastima muzičke pedagogije, metodike nastave solfeđa i instrumentalne pedagogije, pružajući nam svima priliku da proširimo znanja i unaprijedimo saradnju sa renomiranim stručnjacima iz Evrope i regiona - rekao je dekan Martinović.
On dodaje da se i dalje treba boriti za bolji status ne samo muzičke pedagogije, već i muzičke kulture i obrazovanja na svim nivoima u našem društvu i okruženju. Prof. dr
Jelena Bogojević Martinović, predsjednica Programskog odbora SIMPED-a, kaže da ovogodišnja tema simpozijuma „Muzička pedagogija - izazov, inspiracija, kreacija”, u ovo pandemijsko vrijeme dobija dublje značenje. Jer, muzički pedagozi danas uglavnom rade u digitalnom okruženju, u kome nije lako pronaći inspiraciju za kreativna rješenja, a koja muzika zahtijeva.
– Kao što neočekivana vremena sadrže brojne paradokse, čini se da je jedan od njih, s jedne strane nedostatak koncerata i živog izvođenja muzike, a s druge strane moć muzike da snažno komunicira među ljudima i pronalazi svoje puteve zbližavanja i trajanja, kao jedna od najvećih vrijednosti koju je stvorilo i stvara ovo naše ranjivo čovječanstvo - rekla je dr Bogojević Martinović.
Ključno izlaganja na simpozijumu juče je održala prof. dr
Gordana Karan (FMU, Beograd), a danas će to učiniti dr
Karin Vagner (Univerzitet za muziku i izvođačke umjetnosti u Beču).
Ž.J.
Solfeđo baza muzičke umjetnostiProf. dr
Gordana Karan, sa Fakulteta muzičkih umetnosti u Beogradu, održala je izlaganje „Metodika nastave solfeđa kao teorijska i normativna muzičko-pedagoška disciplina”. Tokom izlaganja naslanjala se na rezultate istraživanja u ovoj oblasti prof.
Ivane Drobni, kao i prof.
Zorislave Vasiljević.Ističući kako, pojednostavljeno, solfeđo služi za opismenjavanje učenika osnovnih i srednjih škola, pa i univerziteta, moramo ga posmatrati kao temelj - bazu muzičke umjetnosti, koja ne omogućava samo puko čitanje nota, već doprinosi vještinama i mogućnostima shvatanja i interpretacije muzičkog djela.
Ovom prilikom ona je naročito naglasila da treba osvijestiti postojanje „metode Vasiljević”, kao autohtone metode, koja nimalo ne zaostaje za evropskim školama i metodama rada.
Nakon izlaganja ona je odgovarala na pitanja učesnika simpozijuma.