Budžet Opštine Ulcinj za 2020. godinu planiran je iznosu od 16 miliona eura i dosad je najveći predloženi finansijski plan od uvođenja višestranačja. Iako je Opština u višegodišnjoj finansijskoj krizi koja je kulminirala blokadom žiro- računa u julu ove godine i prunudnom naplatom preko šest miliona zbog slučaja K1, lokalna vlast odlučila se na preambiciozni finansijski plan ne mareći što se poslednjih nekoliko godina plan prihoda realizuje tek polovično. Opština je planirala da od ukupnog iznosa 8.5 miliona eura potroši na investicije, dok je ostatak operativni dio. Najviše prihoda očekuje se od poreza 2.8 miliona, taksi 340 hiljada, prodaje imovine milion eura, egalizacionog fonda 2.3 miliona, kredita 5.5 miliona. Dakle kao i ranijih godina Opštinski prihodi u veće dijelu zavise od prodaje imovine, Egalizaciong fonda i kredita. Pokazala je to i nedavna prodaja dijela Borove šume za 3.5 miliona Vladi CG.
Podsjetimo, budžet Opštine Ulcinj za godinu na izmaku prvobitno je planiran na iznos od čak 16,14 miliona eura. Ipak, Ministarstvo finansija nije prošle godine dalo saglasnost, zbog vrlo loše realizacije nekoliko poslednjih godina, pa je nakon toga u SO Ulcinj usvojen manji budžet u iznosu od 10.9 miliona. Budžet 2018. godine bio je projektovan u iznosu od 15.2 miliona eura, od čega je operativni dio trebalo da iznosi 6.2 miliona, dok je investicioni, odnosno kapitalni bio predviđen u iznosu od 8.8 miliona eura. Ostvaren je manje od 50 odsto, a kasnije je dobio i negativnu ocjenu DRI. I godinu dana ranije, odnsono 2017. godine, plan je bio da se u opštinsku kasu slije 15,37 miliona eura. Međutim, te godine Opština Ulcinj je ostvarila najslabiju realizaciju budžeta u poslednjoj deceniji, jer je on realizovan u iznosu od oko šest miliona eura, ili tek oko 40 odsto.
Predsjednik ulcinjskog odbora URA i odbornik u SO
Omer Bajraktari ocijenio je za „Dan” da je predlog budžeta za narednu godinu samo kopija ranijih.
- Aktuelna vlast nije u stanju čak ni da kreira nove projekte, a kamoli da realizuje stare. Finansijski plan u osnovi sadrži nerealne ambicije lokalne vlasti. Svi projekti koje spominju trebali su već davno biti završeni pa ćemo plaćati i penale za neiskorišćena sredstva. Planiran je na osnovu nerealnih prihoda, koje ova vlast ne može nikada ostvariti jer je način prikupljanja lokalnih prihoda jako loš, što je potvrdila i DRI u svom izvještaju. Opština Ulcinj je dubokoj finansijskoj krizi i jedino realnim planiranjem finansija, uz ogromni rad, posvećenost i eliminisanje korupcije u procesu naplate lokalnih prihoda, može izaći iz ove situcije - ocjenjuje Bajraktari.
M.K.
Prodaja Borove šume najgore rješenje- Prodajom dijela Borove šume lokalna vlast je izabrala najgore rješenje za izlazak iz finansijske blokade, protiv koga je bila većina građana Ulcinja, pa i dio vladajućih partija. To nije samo prodaja, nego tim činom otvara prostor za urabinazaciju i devastaciju tog dijela grada koji je ostao netaknut. Nakon što je ova koalicija, koja je i na državnom nivou, donijela najgori i najdiskriminatroskiji Zakon o planiranju prostora, planiranje tog prostora je van domašaja lokalne vlasti i SO, pa će planiranje tog pojasa biti u rukama loših planera i interesnih grupacija. Tako djelovanje albanskih partija u svim nivoima vlasti, unazadilo je Ulcinj, kako u političkom tako i u ekonomskom, demografskom, socijalnom smislu- ističe Omer Bajraktari.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.