Istraživanje Crnogorske akademije nauka i umjetnosti (CANU) pokazalo je da učenici nijesu zainteresovani za gradivo matematike i fizike, dok polovina njih te predmete izučava samo zbog ocjena. CANU je u okviru projekta „Prirodne nauke, matematika i informatika u obrazovnom sistemu Crne Gore“ organizovala istraživanje o nastavi matematike i fizike u osnovnim školama i gimnazijama. Predstavnik Ispitnog centra Crne Gore Gojko Jelovac reko je da prilikom predstavljanja rezultata da je anketirano 6.411 učenika osmog i devetog razreda osnovnih škola i prvog, drugog i trećeg razreda gimnazija, odnosno da je ispitano 247 nastavnika matematike i 101 fizike.
– Zanimljivo je da je manje nastavnika nego učenika procijenilo da su matematika i fizika interesantni predmeti. Posebna pažnja je posvećena nastavnicima koji imaju do deset godina radnog iskustva, jer nam je cilj bio da dođemo do podataka o kvalitetu njihovog inicijalnog obrazovanja, rekao je Jelovac.
Prema njegovim riječima, trećina učenika matematiku i fiziku smatra interesantnim predmetima, dok su ostatku srednje ili manje zanimljivi.
– Učenici su slabo zainteresovani na časovima matematike i fizike, tako da je svaki peti učenik gimnazije kazao da mu je dosadno, dok čak nijedan od 101 ispitanog nastavnika fizike ne smatra da je učenicima dosadno na njihovim časovima, kaže Jelovac.
Jelovac navodi da većina učenika i profesora smatra da se računari i dodatna literatura malo koriste u nastavi.
D.B.
Komentari
Komentari se objavljuju sa zadrškom.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijedjanje i klevetanje. Nedozvoljen sadržaj neće biti objavljen.
Prijavite neprikladan komentar našem
MODERATORU.
Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite našem
Ombudsmanu.